Jak často na masáž

Jak často na masáž

Masáž těla a končetin – regenerace, uvolnění svalů, rozsah pohybu

Jak často je dobré chodit na masáž, aby měla vytoužený efekt, a jaký vlastně má mít efekt?

Má odpověď by se dala shrnout do tří následujících situací, ve kterých se každý z nás může občas nacházet a co pro každou situaci doporučuji, ať už člověk sportuje nebo se téměř nehýbe.

Tato doporučení jsou obecná a použitelná při dobrém zdravotním stavu bez kontraindikací.

1) bolí mne svaly – záda, končetiny, ztuhlý krk apod.

Ať už je to akutní stav, který trvá teprve pár dní nebo už delší dobu, je ideální zmíněný problém v rozmezí týdne až dvou rozmasírovat, případně svalovou křeč (spazmy – např. zablokovaný krk, tenisový loket apod.) odstranit.

Zde se jedná o 1x za týden/ 2 týdny, aby měly svaly dostatečný čas na regeneraci na jednu stranu a postupně se stihly uvolnit a znovu nezablokovat na druhou stranu. Cílem je tedy odstranit ztuhlost nebo bolest svalů, které nás mohou blokovat v rozsahu pohybu i psychické pohodě.

2) nic nebolí, udržení se v dobré kondici, větší rozsah pohybu, lehkost a prevence

Aby se situace nezvrtla a neocitli jsme se zpět v bodu jedna, kdy už nastal nějaký problém se svaly, pomůže pravidelná masáž, aby svaly mohly dostatečně regenerovat, zůstávaly uvolněné, tím i zůstal co největší rozsah pohybu, případně se odstranily svalové křeče (spazmy).

Doporučení je tedy 1-2x do měsíce podle kondice a fyzické zátěže. Častější masáží s rozestupem minimálně dvou dnů potřebných pro regeneraci svalů nic nezkazíte, avšak čím delší rozestup bude, tím větší riziko pro případné problémy roste. Lze to přirovnat k pravidelnému pohybu, různým fyzickým cvičením, aktivitám, kde je potřebná pravidelnost, abychom se udrželi ve formě nebo se zlepšili. To platí i o starání se o své tělo – a to nejméně dvojnásob.

A co hlava?

3) psychická i fyzická pohoda

Protože je vše se vším propojené, tak je dobré udržovat si i dobrou náladu. Samozřejmě pokud to jde, tak nejen masáží. Efekt je pak znatelný v osobním i pracovním životě.

Masáž Vám může pomoci dosáhnout lepší nálady sama o sobě, ať už odstraněním fyzické bolesti (např. ztuhlého krku, bolesti zad apod.), která může špatnou náladu vyvolávat, tak i pasivním odpočinkem nebo meditativním stavem, který při masáži můžete zažít. Čím častěji si masáž dopřejete, tím hlubší relaxace většinou bývá.

Často když zákazník přijde na masáž ve stresu, „vyšťavený z práce“ nebo s horší náladou, tak je skvělé vidět, jak po masáži je ihned téměř jiným člověkem. Lepší nálada, rozzářený výraz v obličeji, sladce unavený a uvolněný.

I zde platí doporučení pro udržení si psychické pohody dopřát si masáž tak často, co jen to naše časové možnosti dovolují, aspoň 1-2x do měsíce.