Zdravé cvičení

Zdravé cvičení

Cvičení SPS (SM systém)

Akreditované zdravé cvičení a techniky podle systému spirální stabilizace SPS (dřívější název SM systém) od MUDr. Smíška používané při léčbě, regeneraci i jako prevence

zdravé cvičení
bolest zad
sm systém
sps systém

Bolavá záda a klouby

  • odstranění bolesti zad, šíje, kyčlí, kolen atp.
  • urychluje poúrazové stavy
  • zautomatizování zdravého držení těla
  • zvětšení rozsahu pohybu (rozpohybování)
  • věk není omezen

Vyhřezlá meziobratlová ploténka

  • bezoperační řešení při akutní i chronické fázi
  • technika, která pomáhá zvětšit meziobratlový prostor, a umožnit tak vstřebání a zahojení vyhřezlé ploténky trvale bez potřeby operací a nekonečných návštěv fyzioterapeutů
  • vhodná i po již proběhlé operaci pro rychlejší regeneraci
  • věk není omezen

Skolióza

  • minimalizace bolesti zapříčiněné od skoliózy páteře
  • při růstu kostí do 17 až 24 let věku lze skoliózu zcela cvičením a technikami odstranit
  • od 24 let lze skoliózu minimalizovat a zmírnit cvičením její negativní projevy

Kompenzace při sportu

  • pro ty, co mají sport jako koníček i pro vrcholové sportovce
  • cvičení Vám pomůže uvolnit přetěžované svaly, ulehčit kloubům, protáhnout a posílit ty, které Vám pomáhají držet správně tělo
  • dlouhodobé zlepšení Vašich výsledků bez bolesti

Zdravá chůze a běh

  • chůze a běh jsou nejpřirozenější pohyby pro člověka
  • cvičení Vám pomůže nejen mít zdravé držení těla, ale zapracovat správné pohyby do chůze a běhu tak, aby Vám automaticky uvolňovaly přetížené svaly z dlouhého sezení, stání, namáhavé práce
  • zlepšení techniky běhu, abyste dosahovali lepších výsledků
zdravé cvičení
sm systém
sps
smíšek
Obsah procedury
  • diagnostika aktivity svalů a držení Vašeho těla ve stoje a pohybu
  • vysvětlení a ukázka vhodných cviků přímo na Vás s dopomocí
  • natočení videa s komentářem na Váš telefon, jak děláte cviky, abyste je nezapomněli a mohli se k nim kdykoli vrátit
  • v případě zkrácených a velmi ztuhlých svalů manuální protažení
  • doporučuji aspoň dvě návštěvy pro kontrolu prováděných cviků a zpětnou vazbu
DélkaCenaPermanentka
60 minut1.000,-480,-
Nejčastější otázky a odpovědi

Odpovím stručně.

Dává lidem šanci se sebou aktivně něco dělat, vyřešit daný problém trvale a neříká např., že jediným řešením je operace. Ta přitom v mnoha případech může vést k dalším a dalším operacím. Řeší se příčina, nejen symptom.

Cvičit můžete kdekoli, kdykoli, sami i s kýmkoli – uvnitř, venku, v práci, doma, na výletě atd.

Vy osobně a lano, určené pro toto cvičení. Lze ho koupit buď přes e-shop nebo osobně na adrese, kterou naleznete zde

Pro cviky na zemi stačí měkká podložka, např. v podobě polštářku, případně lze taktéž zakoupit speciální podložku přes uvedený odkaz.

Záleží na tom, co je Vaším cílem. Zda máte akutní výhřez ploténky, vrcholově sportujete nebo preventivně cvičíte. Pro různé situace je to různé. Nicméně obecně by se dalo říci minimálně jednou denně do 10 minut, čím vícekrát můžete přes den cviky opakovat, tím účinnější bude. Když si zacvičíte hodinu před spaním, bude to nejlepší pro regeneraci, ráno Vás pomůže rychle protáhnout a rozhýbat.

Záleží, co je Vaším cílem. Pokud “jen” ztuhlý krk, tak úleva nastává již po několika dnech cvičení. Pokud Vás trápí výhřez ploténky, tak při správném cvičení by měly bolesti ustoupit po několika týdnech. Samotný výhřez, aby se zcela vstřebal, potřebuje několik měsíců až rok. Důležitá je v tomto opravdu trpělivost.

Vhodné je pro všechny, kteří mají motivaci aktivně se o sebe starat. Nevhodné pro ty, co preferují krátkodobá řešení v podobě léků, operací a bolestí.

Cvičení není omezeno věkem – tzn. od těch nejmenších, kteří již umí chodit a spolupracovat. Horní věková hranice není omezena.

Ano. Cvičením rozhýbete a uvolníte celé tělo – může Vám tak pomoci např. v oblasti pánve – urologické potíže, pohlavních orgánů, hrudníku – dýchání, krční páteře – tenzní bolesti hlavy, prokrvení mozku, krevního oběhu – prokrvení srdce, atd.

Snažím se neodsuzovat jiné metody. Z vlastní zkušenosti a co slýchávám od zákazníků, jsou jiné techniky, včetně té Kolářovic, více efektivní pouze krátkodobě. Bohužel k tomu přispívá i uspěchaná doba – chceme mít všechno hned. Dlouhodobě však některé mohou spíše zhoršit stav, u “prokřupávání” dokonce zvětšit kloubní hypermobilitu. U spirální stabilizace se mi líbí, že se řeší příčina, nikoliv jen symptom a to bez bolesti, šetrně s dlouhotrvajícím účinkem.

Ano. K čemu je Vám obří biceps a prsní svaly, když Vám táhnou svou silou ramena dopředu a vy se díky tomu hrbíte a chodíte jak “opice”?

Cvičení pomáhá zpevnit celou postavu – hýždě, šikmé břišní svaly – štíhlý pas, mezilopatkové svaly, které Vám táhnou ramena hezky dozadu a dolů, takže chodíte přirozeně vzpřímeně. Obzvláště vhodné pro ženy s bujným poprsím, které uvažují o zbytečné operaci prsou, která naopak může vést k dalším problémům.

Většina cviků je prováděna lehce bez velké síly, aby se svaly mohly správně aktivovat a uvolňovat. Pokud by se použila velká síla, tak by nedošlo k relaxaci a protažení. To však neznamená, že se u toho nemusíte zpotit. Nejdůležitější je správné provedení cviku – pro pokročilejší sportovní varianty se dá přidat dynamika a síla např. pro zahřátí svalů.

Častými zákazníky na masáž zad a šíje jsou právě ti, kteří sice chodí na jógu, do fitka nebo si sami posilují, ale bohužel nesprávným držením těla nebo posilováním již přetěžovaných svalů si přetěžují svaly ještě více a kompresují páteř i klouby, především v nevhodných pozicích vleže. Takže zde je více jak vhodné kompenzační cvičení.

Ano. Ten, kdo se cítí lépe mezi lidmi a nechce cvičit jen sám, mohu vřele doporučit jako doplnění ke svým cvikům i skupinová cvičení, které najdete na mnoha místech. Než se ale rozhodnete cvičit ve skupině, je stejně potřeba přijít na individuální lekci, abyste se naučili základní držení těla, pohyby a co je zrovna pro Vás vhodné. Ve skupině už se zpravidla jede určitá formace vhodná pro konkrétní problémy – skoliózy, výhřezy nebo třeba sport. Takže ten, kdo by si šel “jen tak zkusit” skupinovou lekci bez předchozích znalostí, s velkou pravděpodobností by cviky prováděl chybně a efekt by byl nulový, naopak by si mohl ublížit.

Cvičení vychází z člověku přirozeného pohybu, což je chůze a běh. Pohyby jsou asymetrické (ruka noha křížem)

Pohlíží na člověka komplexně – tzn. nejen na problémové místo, ale hledá a cílí na odstranění příčiny – chybného postavení nebo pohybového vzorce.

Cviky jsou jednoduché a nepřetěžují žádnou jinou oblast.

Technika uvolňuje přetížené svaly a zároveň zapojuje svalové skupiny (spirální řetězce), které vytahují páteř vzhůru, odlehčují tím meziobratlovým ploténkám a uvolňují tlak v kloubech, takže snižují jejich opotřebení a zlepšují jejich regeneraci.

Ano. A je to jeden z důvodů, proč jsem se právě pro tuhle metodu rozhodl.

Jednotlivé cviky vycházejí z pohybů a aktivity svalů, která byla právě zkoumána v rámci lékařských studií. Takže je krásně vidět, ve které fázi cviku, který sval je aktivní a který se protahuje.

Taktéž je podložené z výsledků magnetických rezonancí, jak se např. výhřez meziobratlové ploténky v průběhu cvičení zcela vstřebá a zahojí.

Ano. Práce maséra je sama o sobě fyzicky jedna z nejnamáhavějších vůbec, k tomu další fyzická námaha a zdravotní problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Začalo se mi blokovat žebro a oblast bederní páteře tuhla a bolela. No jo, co ale s tím? SPS metoda mi ukázala, proč se mi to děje a jaké svaly za to všechno mohou. No a řešení v podobě kompenzačního cvičení mi pomohlo. Cvičím minimálně jednou denně a po problémech se jen zaprášilo.

Protože ne všichni, kdo nabízejí cvičení, absolvovali ucelený kurz skládající se z vícero částí, tak zde uvádím výčet certifikátů:

  • Základní cviky 1AB
  • Manuální techniky 1CD
  • Bederní páteř 2A
  • Krční a hrudní páteř 2B
  • Horní končetina 3A
  • Dolní končetina 3B
  • Svalové řetězce 4AB
  • Skolióza 5A
  • Vertebroviscerální vztahy 6AB
  • Sport 7AB
  • Opakování cviků 9AB s akreditací instruktora

Odpovím Vám záměrně vyhýbavě. Takový, který Vás naplňuje. Pokud Vám bude způsobovat zdravotní problémy, a přesto se ho nechcete vzdát, máte tu jednoduché řešení v podobě kompenzačního cvičení.

Nejpřirozenější forma sportu jsou dlouhé procházky a běh – ale pozor! – pouze při správném provedení. Občas totiž někdo po celém dni sezení si jde v dobré víře zaběhat celý ztuhlý v předklonu bez pohybu ramen a dalších náležitostí – takže mu v tomto případě běh spíše ublíží.